Analytics

2011. január 27., csütörtök

Gombás táska

Egyszerű, viszonylag gyors, mégis finom és izgalmas vendégváró csemege gyári leveles tésztából és gomba szárából. Lehet persze direkt ehhez venni gombát és egészben beletenni - de én azért éppen gombás tésztát csináltam, mert volt itthon egy fél kiló gomba, aminek a kalapjából más finomság lett (majd jön a recept), a szárakat pedig külön tettem, és süteménytölteléket csináltam belőle.

Hozzávalók

  • 1 csomag (40 dkg) gyári leveles tészta (persze készíthetsz sajátot is, ha olyan beállítottságú vagy)
  • jó 10 dkg gomba (1/2 kg gomba szára, meg pár törött kalap)
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál őrölt erőspaprika
  • 1 teáskanál édes pirospaprika
  • jó csipetnyi szárított kakukkfű
  • jó csipetnyi szárított, őrölt rozmaring
  • jó csipetnyi feketebors
  • 1 mokkáskanál só
  • 2 evőkanál sűrített (de nem a legsűrűbb fajta) paradicsompüré
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1-2 dkg reszelt füstölt sajt

Elkészítés

A töltelék elkészítéséhez olajat forrósítottam egy serpenyőben, és megfuttattam rajta a  finomra vágott vöröshagymát. Amikor üvegesedni kezdett, hozzáadtam a szintén finomra vágott fokhagymát, majd fél perc múlva a csípős és édes paprikát, és rögtön utána a finomra szeletelt, majd durván összekaszabolt gombát. Elkevertem, hozzáadtam a többi fűszert (a sót is), és kevergetve pirítottam kb. 5 percig, amíg elfőtte a levét, amit a sótól eresztett a gomba. (Ha egész gombát használsz, nem nagyrészt tönköket, akkor több levet ereszt - nagyobb láng, folyamatosabb keverés kellhet, hogy elpárologjon.)
Ekkor hozzáadtam a paradicsompürét, még 1-2 percig kevergetve főztem, majd beletettem a tejfölt és a reszelt sajtot is, majd további 1-2 perc kevergetés után (amíg a sajt teljesen felolvadt, és nyúlós szálakat sem hagyott maga után) eloltottam a lángot, és a tölteléket félretettem hűlni.
A mirelit leveles tésztát kiengedés után lisztezett pulton vékony (kb. 3 mm) téglalappá nyújtottam (sacc 15x40 centi, de a méret nem számít; nekem a 40 dkg tésztám 3 lapban volt, abból lett három ekkora kinyújtott lap, és abból lett 18 táska - az itt leírt töltelékmennyiség pedig pont elég volt hozzá, és a 18 darab pont elfért jó zsúfoltan a tepsin). A hosszanti középvonalának az egyik oldalára szép sorban kanálnyi töltelékeket helyeztem el, majd csap alá mártogatott ujjal benedvesítettem körbe az egész téglalap szélét, és az egyes töltelékek közötti választóvonalat is.
A tésztalap másik felét ráhajtottam a töltelékes felére, lenyomkodtam a választóvonalakat és körbe a szegélyt, majd pizzavágó koronggal elvagdostam a választóvonalakon. A kapott táskák szegélyét körbe kicsipkéztem villával, hogy jól összetapadjon.
A kész táskákat megszurkáltam villával, és sütőfólián tepsibe rakodtam.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem, és légkeveréssel sütöttem 15 percen át.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Kaptam egy díjat és tovább adom Neked.
    Fogadd szeretettel.
    http://ilkertje.blogspot.com/2011/01/dijat-kaptam.html
    Üdv InLandir.

    VálaszTörlés