Analytics

2011. január 8., szombat

Tofus zöldborsó gazdag indiai módra

Mondjuk, hogy panír matar maszálá lenne Indiában a neve ennek a kotyvaléknak. Nem az a hű, de hagyományos indiai kaja, inkább indiai éttermi vagy koloniális stílusúnak lehetne nevezni. Gazdag, zamatos szósz vajjal, sok hagymával, paradicsommal - és benne némi zöldség, valamint az indiai panírt (házisajtot) helyettesítő tofu. A végeredmény finom, laktató, szívet melengető.

Hozzávalók

  • 1 csomag tofu (30 dkg)
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1/2 kg mirelit zöldborsó
  • 4 kisebb fej hagyma
  • 1 evőkanál nyers, aprított csilipaprika
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 4-5 centis darab friss gyömbér
  • 5 dkg vaj
  • 1 teáskanál római kömény
  • 1 darabka fahéj
  • 5-6 hüvely kardamom
  • 1 csipet édeskömény
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál kurkuma
  • 2-3 dl sűrítetlen paradicsompüré
  • 3-4 dl víz 
  • 2 teáskanál só
  • 2-3 dl joghurt

Elkészítés

Először is a tofut sütöttem meg: az olajat megforrósítottam a szinte mindenhez használt teflonos wokomban, és beleszórtam a kb. 2 centis kockákra vágott tofut. Időnként megkeverve sütöttem 4-5 percig, amíg mindenütt vagy majdnem mindenütt színt kapott, és a kockák szépen megduzzadtak.
 
E művelet közben felaprítottam a hagymát: félbe, hosszában 3-4 darabra, majd keresztben szeletekre. Hozzávagdaltam a gyömbért, fokhagymát és a csilit is (illetve az utóbbi valójában már darabolva volt a mélyhűtőben).
A tofut kiszedtem egy tányérra és félretettem, és a visszamaradt olajhoz hozzáadtam a vajat és a száraz, darabos fűszereket. Kb. 1 perc után, amikor a vaj már teljesen felolvadt, és jól érezhetően szállt a fűszerek illata, beleszórtam a hagymát és társait is, majd miután jól átforrósodott, kicsire vettem a lángot, és időnként megkeverve lassan pirítottam (vagy inkább dínszteltem?) 6-7 percen át, amíg a hagyma enyhén barnulni - de nem sülni és égni, csak nedvesen karamellizálódni - kezdett.
Ekkor hozzáadtam az őrölt koriandert és kurkumát, egyet kevertem rajta, majd megöntöztem paradicsompürével.
A keveréket közepes lángon forraltam egészen addig, amíg a paradicsom besűrűsödött, megsötétedett, és jól elvált az olajtól - kb. 5 perc.
Ezzel a fűszerszósz elkészült. Hozzáadtam a mirelit borsót, megsóztam, felöntöttem vízzel. Miután az egész felforrt, visszaszórtam bele a megsütött tofukockákat, és még 2-3 percen át főztem, időnként megkeverve. Végül hozzáadtam a joghurtot, beállítottam a sósságát, és kész is a dús vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése