Analytics

2011. március 18., péntek

Egyszerű parasztrántotta

Parasztrántottának szoktam nevezni ezt a műfajt. A klasszikus parasztreggelire emlékeztet, csak persze vega kivitelben (már amennyire a tojást vegának lehet nevezni - a lényeg az, hogy kolbász, szalonna és ilyesmik nélkül). Főleg nyáron készítem, és olyankor kerül bele zöldpaprika, esetleg más zöldség is. Most tél volt, nem volt otthon semmi különös, viszont kellett egy gyors, meleg ebéd, és volt pár félretett főtt krumpli a töltött krumpli készítéséből. Úgyhogy rittyentettem egy parasztrántottát.

Hozzávalók

  • 3 tojás
  • 2 teáskanál tejföl
  • bors
  • pirospaprika
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1-2 szem főtt krumpli (ha nem félretett főtt krumplit használok, hanem direkt ehhez, akkor egyszerűen be szoktam dobni a krumplit héjastul a mikróba; háromszor 1-2 percet adok neki közepes fokozaton, minden ilyen 1-2 perces besugárzás után megforgatva. Ettől általában nem fő át egyenletesen, de annyira igen, hogy aztán majd a tűzön befejeződjön.)
  • 1-2 evőkanál olaj
  • 2-3 dkg reszelt füstölt sajt

Elkészítés

A hagymát félbevágtam, majd hosszában durva szeletekre. Egy kis olajon pirítani kezdtem közepes lángon; közben a tojást kikevertem, valamelyest felvertem a tejföllel és egy kis sóval. A fokhagymagerezdeket szintén hosszában vékony szeletekre vágtam. Amikor a hagyma megüvegesedett, a fokhagymát és a kockákra vágott főtt krumplit is hozzáadtam, és még kb. 2 percig nagy lángon pirítottam, hogy kicsit sült is legyen, ne csak főtt.
Ekkor nyakon öntöttem az elhabart tojással, elkevertem, majd hozzáadtam a reszelt sajtot, borsot és paprikát.
Kevergetve főztem, amíg a tojás jól átkeményedett - aki a puha vagy éppen folyós rántottát szereti, az persze előbb is elzárhatja a lángot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése