Analytics

2011. március 13., vasárnap

Töltött krumpli

Megint egy egyszerű, olcsó, kicsit pepecselős, de azért nem túl munkaigényes télvégi vacsora, ami laktat, és testet-lelket melenget. Töltött krumpli. Mivel töltött krumpli? Krumplival töltött krumpli. Na jó - azért nem csak. Került bele mindenféle finomság is. Savanyúság jó lett volna mellé, de pont nem volt otthon - úgyhogy egy kis gyári majonézzel és joghurttal kiegészítve ettük, hogy jobban csússzon.

Hozzávalók

  • kb. 1 kg apróbb szemű krumpli
  • 2 szál zöldhagyma
  • kb. 10 dkg reszelt füstölt sajt
  • kb. 5 dkg margarin (vaj jobb lett volna, de az sem volt otthon, így kocka-Rama ment bele)
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • 2 teáskanál só
  • 1 csapott evőkanál pirospaprika
  • 1/2 mokkáskanál őrölt feketebors
  • 1 mokkáskanál szárított kakukkfű

Elkészítés

A megmosott krumplikat egészben megfőztem bő, enyhén sós vízben - ez kb. 40 percet igényelt. Késsel megbökve állapítottam meg, hogy megpuhult-e a belsejük. A vizet leöntve a krumplikat egyenként félbevágtam, majd a belsejüket kanállal kivájtam úgy, hogy fél-egy centi vastag krumpli maradjon mindegyiknek a héján belül. (Ha történetesen egy darab kifordult a héjból, az sem baj. Amelyik pedig teljesen ledobta a héját, azt úgy, ahogy volt, a vájadék közé dobtam.)
A kivájt anyagot egy nagyobb tálba szórtam a margarinra, hadd olvassza. Ehhez hozzákevertem a keresztben felaprított zöldhagymát, a durvára reszelt sajtot, tejfölt, valamint a sót és a fűszereket. Villával keverve és kézzel gyúrogatva összedolgoztam - a krumplinak nem kell benne homogén pürévé válnia, de az sem baj, ha az lesz belőle. A sajt egy részét félretehettem volna, hogy majd a tetejére szórjam - szebb lett volna, de siettem, úgyhogy nem bajlódtam vele.

A masszát a csónakokba töltöttem, és az egész miskulanciát előmelegített sütőben 200 fokon légkeveréssel kb. 20 percig sütöttem, amíg színt kapott a teteje.

1 megjegyzés: