Analytics

2011. március 31., csütörtök

Tökéletlen falafel

Az ötlet jó volt, de a falafel valahogy nem igazán jött össze. Utoljára valamikor nagyon régen, legalább 10 éve volt, hogy ilyesmivel próbálkoztam - és emlékeim szerint akkor jól sikerült. Most viszont sütés közben rapityára hullott szét a falafelem: talán túl vizesre készítettem a masszáját. Mindenesetre a széthullott cuccot kihalászgattam az olajból, valamelyest leitattam papírtörlőn, aztán később megettük kenyérrel és zöldségekkel amolyan pástétomszerűségnek; a megmaradt masszát pedig liszttel tömörítettem - így szépen egyben maradtak a golyócskák, viszont nem igazán falafel-jellegűek lettek. Kommentbe szívesen látnám a tanácsokat, hogy hogyan kell jó falafelt csinálni.

Hozzávalók

  • kb. 25 deka csicseriborsó főzve (szárazon 25 deka)
  • 1 kis fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy szelet kenyér
  • 1 csapott evőkanál pirospaprika
  • 1/2 mokkáskanál őrölt római kömény
  • 1 csipet szárított oregano
  • 1/2 mokkáskanál sütőpor
  • víz
  • sütéshez bő olaj

Elkészítés

A csicseriborsó még mindig a közelmúltbeli cshólé főzésekor készült el, abból tettem félre (és persze a cshólétől a falafelig nem telt el annyi idő a valóságban, mint itt a blogon a receptek közzé tétele között). A kenyérszeleteket durva darabokra vágva benedvesítettem egy kis vízzel, hogy szét lehessen trutymákolni őket. A hagymát és a fokhagymát nagyon finomra felvágtam. Az összes hozzávalót egy tálba raktam, és villával összepasszíroztam, közben némi vizet adva hozzá, hogy ne legyen túl száraz.
A masszából diónyi golyókat formáltam, és bő, forró olajban kisütöttem... volna, ha nem jött volna közbe a bevezetőben említett malőr. Legközelebb sűrűbbre, kevésbé vizesre próbálom készíteni a masszát, és talán egy kanál lisztet eleve teszek hozzá a biztonság kedvéért. A mostani masszából a másodikra és harmadikra sütött adagot (a fenti mennyiségekből készült anyag háromszori sütésre lett szétosztva) jó alaposan megliszteztem, és így guszta, ám kissé tömör és ízetlen falafelem lett végül.
Készítettem hozzá egy kis sült krumplit (bevallom: mirelit hasábburgonyából), és adtam mellé csíkokra vágott illetve reszelt nyers zöldségeket: céklát, sárgarépát, póréhagymát és egy kis piros lollo salátát, ami áttelelt a kertben. Elővettem a hűtőszekrényből egy kis régebben lefagyasztott mentacsatnit is, és kiolvasztás után joghurttal hígítva a falafelre locsoltam. Ezen kívül kenyeret is ettünk hozzá: a krumpli inkább csemegének volt, nem egyetlen köretnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése