Analytics

2011. április 22., péntek

Grillezett cukkini sajtos polentával és crostinivel

Odébb van még a nyár, és most - pontosabban amikor ezt főztem, nem amikor megjelent - van itt az az idő, amikor pokoli drága minden zöldség. Látván, hogy a fejeskáposzta ugyanannyiba kerül, mint a gusztusos cukkini, besokaltam: ha már minden egy vagyonba kerül, akkor eszünk egy kis nyári zöldséget. Így lett egyik nap grillezett cukkini az ebéd.

Hozzávalók

  • 2 közepes cukkini (kb. fél kiló)
  • fokhagyma-granulátum
  • olivaolaj
  • 4 szelet mozzarella (száraz fajta, nem vízben tárolt)
A polentához
  • kb. 10 dkg kukoricadara
  • kb. 6 deci víz
  • 1 csipet szárított oregano
  • kb. 5 deka ízletes reszelt sajt (pecorino romano volt ebben az esetben, mert kirúgtunk a hámból)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kb. 1/2 dl olivaolaj
A crostinihez
  • péksütemény
  • még egy kis olivaolaj
  • még egy gerezd fokhagyma

Elkészítés

A cukkiniket hosszában négybe vágtam, és egy kis sóval és fokhagymagranulátummal beszórva félretettem úgy fél órára.
Közben egy vasplatnira tett lábaskában feltettem a polentának a vizet, majd amikor felforrt, nagyon vékony sugárban, intenzíven keverve beleeresztettem a kukoricadarát. Sem a vizet, sem a darát nem mértem, így a megadott mennyiségekért nem állok jót - a cél az, hogy mire az egész dara a vízbe kerül, már legyen valamennyi teste a keveréknek, de még jó hígan folyjon. Az eresztés és keverés végeztével a lehető legkisebbre levettem a lángot, hogy a platnin át épp csak egy kis elosztott hő érje a fazekat. Lefedtem, és vagy 15 percen át főztem, pár percenként intenzíven megkeverve.
Eközben aztán beizzítottam a kis elektromos kontaktgrillt a legerősebb fokozatra, a lemezeit kikenve egy kis olivaolajjal. Amikor áthevült, megsütöttem benne a cukkinit - két adagra osztva, 4-4 rúd fért bele egyszerre. Adagonként kb. 5 percet sütöttem így. A készre grillezett cukkinikre mozzarella-szeleteket pakoltam, és még a mikrosütő grillje alatt pár percet sütöttem, hogy a sajt szépen ráolvadjon.
Ezalatt ideje volt visszatérni a polentához. Hozzáadtam az oreganót, olajat és reszelt sajtot, valamint a nagyon finomra vágott fokhagymát. Még egyszer jó alaposan felkevertem, majd elzártam alatta a lángot.
Végül a kiflijeimet hosszában kettévágtam, megkentem egy kis olivaolajjal, és a grillben gyorsan megpörköltem őket is, majd megkentem egy kis fokhagymával. Ezzel elő is állt minden. A cukkini pompásan édeskés-zamatos lett a gyors, intenzív grillezéstől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése