Analytics

2011. április 13., szerda

Paradicsomos-tejszínes tofu

Rögtönzött vacsora egy olyan estéről, amikor nemigen volt itthon más alapanyag, mint tofu. Viszonylag ritkán készítek olyan vegetáriánus kaját, ami valami húsétel utánzatának tűnik - ez azok közé tartozik, és biztos vagyok benne, hogy tofu helyett valamilyen húsból elkészítve is ízlene azoknak, akik "olyan hajlamúak". A tofunak főfogásként amúgy én sem vagyok nagy rajongója, inkább kisebb mennyiségeket szeretek valami zöldséges ételbe beletenni - de azért ez sem lett rossz étel.

Hozzávalók

  • 1 csomag (30 dkg) tofu
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1 nagy fej hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 3-4 babérlevél
  • 3 dl sűrítetlen paradicsompüré
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 kis marék aszalt paradicsom
  • 1 mokkáskanál szárított oregano
  • 1 csipet feketebors
  • víz
  • tálaláshoz: parmezán

Elkészítés

Először is kb. 2 centis kockákra vágtam a tofut, és a hagymát is hasonlóan durva darabokra szeleteltem. Felforrósított olajon sütni kezdtem a hagymát, majd - ahogy megüvegesedett - hozzátettem a tofut és a babérlevelet, és nagy lángon pirítottam, amíg a tofukockák megduzzadtak, és nagyrészt sülni kezdett a külsejük.
Ekkor beleadtam a felszeletelt fokhagymát is (egy gerezd kivételével, amit nagyon finomra vágva félretettem), majd fél perc múlva nyakon öntöttem a paradicsompürével. Hozzáadtam a szárított oreganót, sót-borsot, és a durva darabokra vágott aszaltparadicsom-szeleteket.
Továbbra is nagy lángon tartva, sűrűn keverve főztem kb. 5 percig, amíg a paradicsom észrevehetően besűrűsödött. Ezután beleöntöttem a főzőtejszínt és annyi vizet, hogy jó hosszú leve legyen. Ekkor adtam hozzá a finomra vágva félretett fokhagymát is.
Beállítottam a sósságát, és időnként megkeverve megvártam, amíg újból felforr. Sima főtt rizzsel tálaltam, a tetejét meghintve egy kis parmezánforgáccsal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése