Analytics

2011. augusztus 10., szerda

Rádzsmá: indiai babfőzelék

Rádzsmát igazából piros babból (vesebab, csilibab) illene főzni - sőt, annyira abból illene, hogy maga a rádzsmá szó is ennek a babfajtának a neve (a pontos jelentése meg olyasmi, hogy "királybab"). Mindenesetre én most sima magyar tarkababból csináltam főzeléket észak-indiai módra fűszerezve. A rádzsmá-főzeléket hagyományosan rizzsel tálalják; mi egyszerűen kenyérrel ettük.

Hozzávalók

  • fél kiló szárazbab
  • 2 nagy fej hagyma
  • kb. 5 centis darab gyömbér
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • egy jó darabka fahéj
  • 1 púpos teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál kurkuma
  • 1 teáskanál csípős pirospaprika
  • kb. 2 deci sűrítetlen paradicsompüré
  • 1 teáskanál garam maszálá

Elkészítés

A babot előző nap beáztattam, a főzés napján pedig kuktában puhára főztem. Közben elkészítettem a fűszerszószt. A finomra kockázott hagymát feltettem olajban pirulni a fahéjrudammal. Amikor kezdett üvegesedni, hozzáadtam a szintén finomra vágott fokhagymát és gyömbért. Közepes lángon jól áthevítettem, majd kis lángon, időnként megkeverve pároltam lassan és hosszan, talán úgy 8 percig. Ekkorra már sárgult a hagyma, tehát eljött az idő hozzáadni az őrölt fűszereket. Ezekkel összekavartam, majd felöntöttem paradicsompürével, és megsóztam. A paradicsomot közepes lángon, sűrűn keverve főztem majd pirítottam, amíg elvált az olajtól és besűrűsödött, megsötétedett.
Ehhez a sűrű szószhoz adtam hozzá a megfőtt babot annyi főzővízzel együtt, hogy bőven ellepje. A sósságát beállítva még vagy 10 percig rotyogtattam időnként megkeverve, hogy az ízek összeérjenek, és a leve ismét besűrűsödjön egy kicsit.
Gondolom, abban már semmi meglepő nincsen, hogy ezt is tejföllel ettük.

2 megjegyzés:

  1. Ilyen finom "babfőzeléket" még nem ettem! Nagyon szépen köszönöm a családom nevében!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy van még olvasója ennek a rég felhagyott blognak :)

    VálaszTörlés