Analytics

2011. augusztus 13., szombat

Spenótos tészta

Egyszerű, ízletes tésztaszósz, amihez nem kell semmi különleges. Friss spenótból kissé munkaigényesebb, fagyasztottból abszolút sétagalopp. Én történetesen nem igazi spenótból készítettem, hanem tavasszal lefagyasztott mustárlevelet használtam hozzá. Kicsit kiengedtem, aztán úgy félig fagyottan felszeleteltem a tömböt. A teljesen tömör téglába fagyasztott gyári spenótot jobb egészen kiengedni főzés előtt.

Hozzávalók

  • kb. fél kiló mirelit spenót (én mustárlevelet használtam, de a bolti 45 dekás csomag spenót teljesen megfelelne)
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál liszt
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • 1 csapott evőkanál szárított oregano
  • késhegynyi bors
  • 1 csapott teáskanál só
Tálaláshoz:
  • tejföl
  • reszelt sajt

Elkészítés

A hagymát némi olajon üvegesre pároltam, majd ráhintettem a lisztet, és azzal együtt is pirítgattam még úgy egy percet. Hozzáadtam a szétnyomott fokhagymát, még egy fél perc, aztán következett a részben még fagyos "spenót" - először csak egy kevéske belőle (meg némi víz), amivel elkevertem a rántást, aztán a többi. Miután összeesett (egy-két perc a fagyasztottnak, kicsit több lett volna a frissnek), öntöttem még rá annyi vizet, hogy szűken ellepje. Hozzáadtam a sót, borsot és oreganót, majd kevergetve főztem 4-5 percen át (erre a fagyasztott spenótnak nem is lett volna szüksége, a mustárlevél kissé szívósabb).
A zöldfőzelékhez hozzáadtam a tejfölt, majd botmixerrel simára turmixoltam. Tálaláskor a kifőtt tészta tetejére kanalaztam, raktam rá még egy kis tejfölt, és meghintettem reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése