Analytics

2011. augusztus 25., csütörtök

Karfiolpaprikás köleskásával

Ez a kreálmányom szoros rokonságot mutat a múltkori köleses paprikáskrumplival - a különbség csak az, hogy a krumplit karfiol váltja ki, és a köles külön főtt, nem pedig a főzelékkel együtt. A gondolat alapja az volt, hogy karfiolból kéne valami olyasmit csinálni, mint a gombapaprikás. Köles pedig azért került mellé köretnek, mert elfogyott a rizs. Jó lett mindkét fele a tányérnak...

Hozzávalók

A kásához:
  • egy bögre köles
  • 2 bögre víz
  • 1 mokkáskanál só
  • 2-3 evőkanál olivaolaj
A karfiolhoz:
  • egy kisebb karfiol (kb. 1 kiló)
  • egy nagyobb fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • 1 mokkáskanál csípős pirospaprika
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál só
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 deci tejföl

Elkészítés

A kásához felforraltam a vizet egy kis sóval, majd belezuttyantottam a kölest. Lefedtem, aztán egyszer-kétszer megkeverve úgy 15 percet forraltam kis lángon, amíg a vizét nagyjából elfőtte. Ekkor lefedve még 5 percig állni hagytam, aztán locsoltam rá egy kis olivaolajat és elkevertem.
Közben a karfiolt hosszában-sugárirányban vékony szeletekre vágtam, hogy minél több szép fácskaforma legyen közötte (de jó része csak szétmorzsálódik így - az sem baj). A finomra vágott hagymát olajon üvegesre pirítottam, és amikor sárgulni kezdett, meghintettem kétféle paprikával. Két keverintés, majd rá a karfiol. Nagy lángon, sűrűn keverve pörköltem, amíg egy kis színt kapott, aztán megsóztam és felöntöttem némi vízzel. Fedő alatt, időnként megkeverve pároltam kb. 6-8 percig, amíg nagyjából megpuhult. Ekkor felöntöttem a tejfölben elhabart liszttel és még annyi vízzel, hogy legyen egy kis leve, de ne híg. Összeforraltam, feltálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése