Analytics

2011. július 2., szombat

Köleses paprikáskrumpli

A köleses paprikáskrumpli gondolatával pár éve, a Kertészeti Egyetemen rendezett virágkiállításon találkoztam, ahol a virágok mellé persze lacikonyhák is települtek. Egyikük amolyan ősmagyar módra főzött: tábortűz közepébe állított hatalmas, lábas vashordóban (azt hiszem, dupla fala volt neki) rotyogott lassan a paprikás krumpli. Feltételezem, azért volt benne köles, hogy kerüljön bele valami olyan is, amit eleink ismerhettek - ha már a krumplit meg a paprikát csak tegnapelőtt ismertük meg. Mindenesetre a dolog finom volt, kipróbáltam itthon is, és időről időre készítek ilyet. Most pedig meg is osztom veletek.

Hozzávalók

  • kb. 75 dkg krumpli
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál édesnemes pirospaprika
  • 1 evőkanál csípős pirospaprika
  • 1 evőkanál füstölt paprika
  • 3 marék hántolt köles
  • kb. 2 liter víz
  • egy kis bazsalikom

Elkészítés

Egy nagyobb fazékban olajon pirítani kezdtem a felaprított hagymát, majd, amikor már jól átüvegesedett, hozzáadtam a paprikaőrleményeket. Két kavarintás, majd belezúdítottam a fazékba a felkockázott krumplit, és még 3-4 percig közepes lángon kavargattam. Amikor már inkább odakapni akart, mint sülni, felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepte. Hozzászórtam a kölest, megsóztam, felforrás után levettem kicsire a lángot, és időnként megkeverve főztem, amíg a krumpli is, a köles is megpuhult (kb. 10 perc forrástól).
A végén egy kis vékonyra metélt, friss bazsalikommal bolondítottam meg.
Kenyérrel és házi kovászos uborkával ettük ebédre, és persze jó szokásunkhoz híven egy kis tejföllel gazdagítottuk a tányéron.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése