Analytics

2011. július 11., hétfő

Kerti tésztasaláta

E. mondja néha, hogy a salátáimat is fel kéne írni a blogra - én meg nemigen szoktam megcsinálni, mert azok a bizonyos saláták általában csak annyiból állnak, hogy összedobok, ami zöldséget éppen találok, meg valami végtelenül egyszerű öntetet. Viszont tulajdonképpen tényleg az a blog elve, hogy mindent, a nagyon egyszerűt is rátegyem. Középútnak itt van egy hidegen fogyasztandó tésztasaláta, ami abban különbözik a szokásos végtelenül egyszerűektől, hogy eleve egytálételnek csináltam - kánikula idején, amikor kifejezetten vágytunk a nyersre és a hidegre. Direkt ehhez főztem meg egy csomag tésztát - de kisebb mennyiséget persze maradék tésztából is remekül lehetne csinálni.

Hozzávalók

  • fél kiló száraztészta (vagy kisebb adag maradék)
  • 2-3 paradicsom
  • 1-2 zöldpaprika
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2-3 nagyon apró salátacukkini
  • 25 dkg mozzarella (minigolyók)
  • 2-3 evőkanál szeletelt olajbogyó
  • 3-4 evőkanál olivaolaj
  • 2-3 evőkanál az olajbogyó levéből
  • egy csokrocska friss bazsalikom
  • 1 gerezd fokhagyma

Elkészítés

A tésztát (pennét) sima sós vízben megfőztem, majd hideg vízzel alaposan átöblítettem, és a lábasába visszatöltve egy kis olivaolajjal átforgattam. Mialatt a tészta főtt, öntetet kevertem olivaolajból, olajbogyó levéből, finomra metélt bazsalikomból és nagyon apróra vágott fokhagymából. Az öntetbe beleforgattam az esztétikusan feldarabolt zöldségeket, a tetejére rászórtam a mozzarellagolyócskákat.
A tésztával csak a tányéron kevertem össze, hogy a megmaradó mennyiségben a tészta ne szívja fel az öntetet - de persze össze is lehetett volna kutyulni az egész mennyiséget. Bónusz gyanánt pedig elmesélem, hogy a maradékot másnap végül meleg ételnek csináltam meg: mégiscsak összekevertem a maradék salátát a maradék tésztával, majd tejföllel és egy kis vízzel meglocsolva összemelegítettem. A zöldségek ropogósak maradtak, de egy kicsit főni kezdtek: teljesen remek nyári tésztaszósz lett belőlük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése