Analytics

2011. július 14., csütörtök

Gyümölcsleves

Nyári klasszikus a gyümölcsleves, aminek számomra elengedhetetlen kelléke a meggy. A gyümölcsleves sokfelé "rendes" levesnek minősül, vagyis az étkezés elején fogyasztják, és gyakran melegen. Én elsősorban hidegen szeretem, és csakis desszertként, étkezés után, vagy étkezéstől függetlenül. Megsúgom azt is, hogy elsősorban a levét szeretem, a főtt gyümölcsöt kevésbé - de hát sajnos akkor lesz jó a leve, ha jó sok gyümölcs fő bele.

Hozzávalók

  • kb. 1 kiló vegyes gyümölcs - meggy mindenképpen legyen benne - a magozott meggyen kívül én most használtam kockázott almát (most hámozatlanul, de hámozni érdemes, ha kemény a héja), cseresznyét (magozva), valamint szabálytalanra vágott kemény, éretlen őszibarackot
    • jöhet bele bármi, ami éppen akad, bár én például nem igazán szeretem, ha egres vagy ribizli kerül bele, mert az apró magjai zavaróak
    • én most nem tettem ilyet, de aki szereti, főzhet a gyümölcslevesbe bármilyen aszalt gyümölcsöt (mazsolát), valamint diót, mandulát is (utóbbit előbb meghámozva érdemes)
  • kb. 2 liter víz
  • egy nagyobb darab fahéj
  • 8-10 szem szegfűszeg
  • 6-8 szem szegfűbors
  • késhegynyi só
  • 6-8 púpos evőkanál cukor (gyümölcsök édességétől-savasságától függően)
  • kb. 2 dl tejföl
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • kb. 2 dl tejszín

Elkészítés

A vizet a fűszerekkel és pici sóval feltettem forrni; közben felvagdostam a darabos gyümölcsöket (a cseresznyét és a meggyet E. magozta ki előre). Ekkorra megmelegedett a víz, de még nem forrt - belezuttyantottam az összes gyümölcsöt. Mikor mindez együtt felforrt, a lángot kicsire vettem, és időnként megkeverve még úgy 6-8 percig főztem, amíg a gyümölcsök megpuhultak. Közben a lisztet elkevertem egy kis vízzel, majd összehabartam a tejföllel. Adtam hozzá kanalanként adagolva és mindig elkeverve annyi forró levest, hogy hígan önthető legyen, majd ezzel beeresztettem a fazék levest. Meg is cukroztam, jól elkevertem, és ismét hagytam újraforrni. Még fél perc, aztán a lángot eloltottam. A leveshez öntöttem a tejszínt, megint elkevertem, kóstolva beállítottam a cukrosságát - és hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése