Analytics

2011. július 20., szerda

Ötperces ebéd

Mielőtt valaki azt hinné, hogy frissen szedett biozöldségen élek, gondoltam, közzéteszem a múltkori ötperces ebédet. (Ami mindennel együtt talán tíz percet is igénybe vett, de hát a gyorskaják elkészítési idejét mindig úgy reklámozzák, hogy a vízforralás például nem tartozik bele...) Főzni jó, de nem mindig fér bele az időbe. Ilyenkor jó, ha van otthon zacskós leves, konzerv kukorica, konzerv bab vagy - mint a mostani ebéd alapja - krumplipürépehely (amit valami teljesen érthetetlen oknál fogva krumplipehelypürének, sőt, a magyar helyesírási szabályoknak fittyet hányva krumplipehely-pürének szoktak nevezni).

Hozzávalók

  • egy adag krumplipürépehely és a hozzá szükséges víz, tej, vaj/margarin
  • kb. 10 deka olcsó sajt
  • kevéske olaj, só, paprika, fokhagymagranulátum (amit meg én írok a magyar helyesírásnak fittyet hányva egybe, szerintem azért, mert a "fokhagyma" szót nem érzem összetett szónak)
  • kovászos uborka vagy akármi

Elkészítés

A krumplipüréhez vizet forraltam. Az egyetlen frissen készült része az ebédnek a sajtostya volt, és tulajdonképpen ennek a kedvéért írtam meg a "receptet". Olajjal kikent teflonserpenyőbe szórtam viszonylag egyenletesre a durvára reszelt sajtot, a tetejét meghintettem fűszerekkel, és közepes lángon addig sütöttem, amíg a nedvessége nagy része elpárolgott, és ostyaszerűség lett belőle, de nem teljesen kemény (kb. 3-4 perc).
A krumplipürét közben elkészítettem; mellé tálaltam a sajtostyát és a savanyúságot. Ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése