Analytics

2012. június 24., vasárnap

Pizza mángolddal és cambozolával

Egy újabb pizzakreálmány a hideg késő tavaszi esték egyikéről. Egy kevéske zsenge mángoldlevél volt rajta a fő zöldség, és illatos cambozola sajt adott neki pikantériát. Enyhén karamellizált lilahagyma, némi zöldborsó, valamint zöldhagymás tejföl egészítette ki. A zöldhagymás tejföl voltaképpen maradék volt, egy tócsiebédhez készítettem, és rákentem a pizzára este, ami megmaradt. Kissé túl nedves lett így a lepény - kevesebb tejföl is elég lenne hozzá. Az alábbi mennyiségeket már ennek fényében adom meg.

Hozzávalók

  • kedved szerinti pizzatészta kb. 30 dkg lisztből
  • egy evőkanál olivaolaj
  • kb. két evőkanál tejföl
  • egy evőkanál finomra vágott hagymazöldje
  • egy csipet só
  • még 1-2 evőkanál olivaolaj
  • egy kis fej lilahagyma
  • egy csokor mángoldlevél (kb. 15 dkg; helyette spenót is jó)
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • egy marék főtt zöldborsó (elhagyható; ez is maradék volt)
  • kb. 10 dkg cambozola sajt
  • egy kis frissen tört bors

Elkészítés

A kidagasztott és egyszer megkelesztett pizzatésztát rétesliszttel hintett pulton vékony, tepsinyi téglalappá nyújtottam. A pizza tetejét megkentem egy kis olivaolajjal, majd a hagymazölddel elkevert tejföllel.
Ebben az állapotában félretettem utókeleszteni, és közben elkészítettem a rávalókat. Először egy kis felforrósított olajon megfonnyasztottam a karikára vágott lilahagymát, és addig sütöttem, amíg épp csak pirulni kezdett. A hagymát félretettem, igyekezve az olaj jó részét a serpenyőben hagyni. Még egy kevéske olaj azért ment bele; ebben egy pillanatra megfuttattam a zúzott fokhagymát, majd rádobtam a durvára vágott mángoldot. Ezt nagy lángon, sűrűn keverve pároltam, amíg összeesett, és elfőtte a levét (3-4 perc).
A mángoldot hűlni hagytam, amíg már kézzel megfogható lett (közben bekapcsoltam a sütőt előmelegedni), majd kisebb-nagyobb csomókban artisztikusan elhintettem a pizza felületén. Rászórtam a hagymakarikákat és a zöldborsót is, majd megtetéztem a szeletekre vágott cambozolával.
250 fokos (pontosabban "pizza" programra tett) sütőben 16 percig sütöttem - de ezalatt egy margherita pizza is sült rajta kívül; ha csak egy darab pizza sül, valószínűleg kicsit kevesebb idő is elég neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése