Analytics

2011. november 29., kedd

Toszkán lencseleves

Fogalmam sincs, hogy a toszkánok esznek-e ilyesmit. Csak ki akartam találni valami nem teljesen sablonos variációt a zöldséges lencselevesre, és gondoltam, olaszos csavarintással dobom fel: paradicsom, oregano és parmezán került bele. A végeredmény pedig annyira finom lett, hogy még egyszer elkészítettem ugyanezt vendégváráshoz, és ezért aztán megírtam ide a blogra is.

Hozzávalók

  • két jó marék főtt lencse (kb. 15 dkg szárazon)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • egy fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 2-3 babérlevél
  • 2-3 evőkanál sűrített paradicsompüré (egy kis konzerv)
  • 1 mokkáskanál oregano
  • kb. 10 dkg sárgarépa
  • egy kisebb fehérrépa (sacc 5 dkg) - második alkalommal paszternákot használtam az itt megadottnál nagyobb mennyiségben, úgy is nagyon jó volt (a paszternákot én egyébként is jobban szeretem a fehérrépánál)
  • fél karalábé (sacc 8-10 deka)
  • 1 kisebb krumpli (sacc 6-8 deka)
  • víz
  • csipet feketebors
  • 2 evőkanál reszelt parmezán
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • kb. 1 deci tejföl
  • petrezselyemzöld

Elkészítés

A lencsét külön főztem meg kuktában, és több dolgot is készítettem belőle. Ami a levest illeti: a felaprított hagymát üvegesre pirítottam egy kis olajon, majd hozzáadtam a fokhagymát és a babérlevelet. Még egy perc után belekevertem a paradicsomkonzervet egy kis vízzel hígítva (vagy használhattam volna sűrítetlen passatát). Megfűszereztem az oreganóval, és ezt a keveréket "zsírjára sütöttem", azaz addig kevergettem közepes lángon, amíg besűrűsödött, megsötétedett és elvált a zsiradéktól.
Ezután hozzáadtam a feldarabolt zöldségeket, felöntöttem vízzel (talán jó két litert adhattam a fenti mennyiségekhez), megsóztam, nagy lángon felforraltam, majd takarékon, fedő alatt, időnként megkeverve addig főztem, amíg a zöldségek megpuhultak (kb. 20 perc forrástól).
Ekkor belekevertem a főtt lencsét is. A lisztet simára kevertem egy kis vízzel, majd hozzákevertem a tejfölt, a reszelt parmezánt és a borsot. Ezzel a kutyulékkal behabartam a levest, újra felforraltam, majd egy kis metélt petrezselymet szórtam bele. A tányéron még egy kis tejföllel gazdagítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése