Analytics

2012. március 9., péntek

Álhúsos rakott krumplipüré


Nem tudom, van-e valami hivatalos neve ennek az ételfajtának. A lényege: egy réteg fűszeres darált húson egy réteg krumplipüré, sütőben összesütve. Az én családomban gyerekkoromban rendszeresen készült, általában levesben főtt hús vagy pörköltmaradék ledarálásával. Most vega módra, szójával készítem, a szüleimnél kicsit fűszeresebbre (de - mint azt E megfogalmazta - a szója papíríze ennek ellenére érződött rajta). Ilyenkor tél végén praktikus étel: nemigen van friss zöldség, viszont jót tesz a testnek-léleknek (meg a lakás hőmérsékletének) a mindenféle sütőben sült dolog.

Hozzávalók

  • egy jó adag kész krumplipüré (sacc 80 deka krumpliból) - lehet hozzá pehelyből készült instant krumplipürét is használni
  • egy csomag (15 dkg) szójagranulátum
  • 1 nagy fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • fél sárgarépa
  • 1 csipet római kömény
  • 3-4 babérlevél
  • 1 mokkáskanál őrölt koriander
  • 1 mokkáskanál csípős pirospaprika
  • 1 teáskanál füstölt paprika
  • 1 evőkanál édesnemes paprika
  • kb. 1,5 deci sűrítetlen paradicsompüré
  • 1 evőkanál szójaszósz
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1 mokkáskanál őrölt bors
  • 1 jégkockányi zöldségalaplé (helyette: fél leveskocka vagy egy evőkanál zöldségszárítmány)
  • 1 tojás
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • kb. 1 deci tejföl
  • kb. 1/4 szerecsendió
  • 6-8 dkg reszelt sajt (olcsó fajta)

Elkészítés

A szójagranulátumot beáztattam bőséges hideg vízbe. Feltettem forrósodni az olajat, és üvegesre pirítottam rajta a felkockázott hagymát a római köménnyel és a babérlevéllel együtt. Hozzáadtam a finomra metélt fokhagymát, aztán egy perc múlva megszórtam a különféle paprikákkal és a korianderrel. Néhány kavarás, majd ráöntöttem a paradicsompürét és a szójaszószt. Sóztam, borsoztam, majd közepes lángon kissé besűrűsítettem. Beleszórtam a durvára reszelt sárgarépát, és egy-két percig főztem. Ezután belekevertem az áztatott szóját (a vizet leöntöttem róla, de nem nyomkodtam ki), hozzáadtam a levesalapot, és még 5-6 percig kevergetve főztem, majd félretettem.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Egy szép nagy jénai tálat kikentem margarinnal. A forró, de már nem tűzforró szójás pörköltszerűségbe beleütöttem egy tojást, gyorsan összekevertem, majd meghintettem liszttel, és azt is jól belekevertem. Ezzel az volt a célom, hogy ne hulljon majd szét morzsalékokra, amikor tálaláskor kiszedem az edényből. A keveréket a jénai alján szétterítettem, a tetejére pedig rásimítottam a krumplipürét. Jól megkentem tejföllel, erre szerecsendiót reszeltem bőségesen, legfölülre pedig reszelt sajtot hintettem.
Kb. 40 percig sütöttem, 20 perc után felcsavarva a sütőt 200 fokra.
Frissen elővéve még kissé folyékony, széthullékony volt az állaga - no de sebaj.
Ellenben másnap a maradék már gyönyörűen tartotta a formáját.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése