Analytics

2012. március 4., vasárnap

Egy kis vegyes zöldségkari

Vegyes zöldségfőzelék valami jellegzetesen indiai ízesítéssel - annyira jellegzetesen indiai, hogy valószínűleg egyetlen rendes indiai háztartásban sem főznének ilyet... Akár autentikus, akár nem, nagyon finom lett. A téli és mirelit zöldségek zsíros-fűszeres szószban tocsognak, aminek fűszerek és kókusz adnak egzotikus aromát.

Hozzávalók

  • 2 közepes fej hagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 3 centis darab gyömbér
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2-3 dkg vaj
  • 1 teáskanál római kömény
  • 1 mokkáskanál durvára tört száraz piros csili
  • 1 teáskanál fekete mustármag
  • 1 evőkanál szárított karilevél
  • kb. 3 deci sűrítetlen paradicsompüré
  • kb. 5 dkg szilárd kókuszkrém
  • még 2-3 evőkanál olaj
  • 1 nagy sárgarépa
  • 2 közepes krumpli
  • kb. fél kiló mirelit zöldség (én zöldbabot, kukoricát, zöldborsót kevertem össze nagyjából egyenlő arányban)
  • víz
  • 2 teáskanál só
  • kb. 1,5 deci joghurt
  • 1 teáskanál garam maszálá

Elkészítés

A fagyasztott zöldségeket a főzés elején elővettem, de nem olvasztottam őket aktívan, csak hagytam kicsit kiengedni. A hagymát viszonylag finom kockákra, a fokhagymát és a gyömbért nagyon finom csíkocskákra metéltem. Egy teflonos wokba olajat és vajat dobtam, és miután felforrósodott, beleszórtam a római köményt, csilit és mustármagot. Amikor a mustármag pattogni kezdett, beledobtam a karileveleket, majd pár másodperc múlva a hagymát. Előbb nagy-közepes, majd 2-3 perc után kis lángon szalmasárgára pirítottam a hagymát.
Mikor már üveges volt, beleadtam a gyömbért és fokhagymát is, amikor pedig sárgulni kezdett, nyakon öntöttem paradicsompürével és kókuszkrémmel. (Szilárd kókuszkrém alatt a papírdobozon belül nejlonzacskóba csomagolva, creamed coconut néven kapható terméket értem; konzerv kókusztejszínből ennél kicsit több, konzerv kókusztejből még több kellene ugyanennyi kókuszosság eléréséhez.) Ezt a keveréket nagy-közepes lángon kevergetve főztem-sütöttem, amíg besűrűsödött, elvált az olajtól és megsötétedett.
Ezután kikotortam egy külön edénybe és félretettem, a wokba pedig (bennehagyva némi fűszerszósz-maradékot) még egy kis olajat löttyintettem. Ebbe beledobtam a kb. 2 centis kockákra vágott krumplit és sárgarépát, és nagy lángon pirítottam őket, amíg itt-ott kezdtek sült színt kapni.
Ekkor a mirelit zöldségeket is az edénybe szórtam, és további talán öt percen át nagy lángon, szárazon kavargattam őket, hogy ezek is süljenek egy cseppet, ne csak főjenek. Ezután az egészet nyakon öntöttem annyi vízzel, amennyi épp csak ellepte a zöldségeket, megsóztam, majd felforrás után lefedve - időnként megkeverve - jó tíz percig főztem, amíg nagyjából minden megpuhult.
Visszakotortam hozzá a félretett fűszerszószt és a joghurtot, kicsit még hígítottam rajta, majd hagytam két-három percig együtt rotyogni, és végül egy kis garam maszálával fejeztem be az ízesítést. Egyszerűen kenyérrel ettük vacsorára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése