Analytics

2012. március 19., hétfő

Paradicsomleves, ahogy én készítem

Tudom, hogy sok honfitársam édesen szereti a paradicsomlevest, de én ezt soha nem voltam képes megérteni (és ezért gyerekkoromban utáltam is, csak érettebb ifjúként jöttem rá, hogy máshogy is lehet csinálni). Számomra a cukrozott paradicsomleves olyasmi abomináció, mint - tudomisén - a sós görögdinnye lenne. Szóval itt van egy sós, mediterrán fűszeres, igazi zamatos paradicsomleves. Igazán nagyszerűvé persze az tette a mostanit, hogy saját elrakású paradicsomlevet használtam hozzá, ami tökéletesen érett, ízekkel teli paradicsomból készült tavaly nyár végén. De megsúgom, hogy a fűszeres paradicsomleves konzervből is finom. 

Hozzávalók

  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 evőkanál olaj (lehetőleg oliva)
  • 1 csapott evőkanál liszt
  • 1 liter paradicsomlé (de lehet sűrítmény is, vízzel felengedve)
  • jó csipet só
  • kis csipet bors
  • egy kis friss bazsalikom
  • tálaláshoz tejföl

Elkészítés

A lisztet egy láboskában pirítani kezdtem az olajon. 1-2 perc után, amikor épp csak kezdett színe lenni, belenyomtam a fokhagymát, majd 10-20 másodperc kevergetés után, hogy a fokhagyma íze kijöjjön, de ne piruljon meg, felöntöttem a paradicsomlével - intenzíven keverve, hogy ne tudjon megcsomósodni a liszt. Sóztam, borsoztam, felforraltam, finomra vágott bazsalikomot hintettem rá, kevertem rajta egyet - és kész.
Kitálalás után egy kis tejfölt csurgattam a tetejére, de enélkül finom vegán leves is lehet belőle.
 Lehet pirított kenyérkockával gazdagítani - mi egyszerűen kenyeret harapdáltunk hozzá.

2 megjegyzés:

  1. Rég jártam a konyhádban. De még mindig ugyanaz a színes, változatos, ízléses menü, úgyhogy viszek innen valamiket, többek között ezt a levest is :D

    VálaszTörlés
  2. Mi is hasonlóan fogyasszuk a paradicsomlevest, a tejfölt leszámítva, de az biztos, hogy ki fogom próbálni! :) Finomnak ígérkezik! ^^

    VálaszTörlés