Analytics

2012. március 29., csütörtök

Kecskesajtos pizza

Ezt a pizzát vagy lepényt vagy akármit is az ihlette, hogy nem volt vacsorára kenyér, sem annyi idő, hogy a kenyér megsüljön és még hűljön is valamit - ahhoz viszont elég volt az idő, hogy egy pizzatészta elkészüljön és megsüljön (a tészta második feléből pedig ciabattaszerű cipók lettek, amik még kelhettek a pizza sülése alatt). Ezen kívül volt itthon finom kecskesajtom - kecske-camembert néven árulták, fehérpenészes külseje volt a túrószerű belsőnek, de amúgy egyáltalán nem camembert-jellegű volt -, úgyhogy gondoltam, ez lesz a fő feltét. Karamellizált lilahagymát készítettem hozzá, amit sikerült inkább szénként, mint hagymaként elkészítenem - így is jó volt, de jobb lett volna kevésbé megsütni, hiszen még a sütőben sütés is rátett egy lapáttal.

Hozzávalók

  • kedved szerinti pizzatészta 25-30 dkg lisztből
  • egy fej lilahagyma
  • 3-4 evőkanál olivaolaj
  • 2-3 evőkanál balzsamecet
  • 1 mokkáskanál szárított, őrölt rozmaring
  • csipet bors 
  • csipet só
  • kb. 10 dkg lágy kecskesaj

Elkészítés

Pizzatésztareceptet itt most nem írok le - ha nincs sajátod, találsz itt a blogon is, meg másutt is a neten. A 3-4 mm vastag félkörre vágott lilahagymát nagyon lassú tűzön 4-5 percig pirítottam olivaolajban (valójában tovább, itt már a javasoltat írom; a lényeg, hogy kezdjen már barnulni, de csak alig), majd nyakon öntöttem balzsamecettel, megsóztam, megborsoztam, rozmaringot adtam hozzá, és még pár percig kevergettem, amíg a balzsamecet folyadéktartalma elpárolgott. Kicsit hűlni hagytam, majd a kinyújtott pizzatésztára teregettem, kézzel elpacsmagolva rajta az olajat és elosztva a hagymát. A tetejére morzsoltam a kecskesajtot, majd 250 fokra előmelegített sütőben 12 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése