Analytics

2012. március 10., szombat

Palántázás 4: paradicsomok tűzdelése

A múltkorában vetett paradicsom időközben szépen megnőtt, nyurgul is, bár nagyon napos ablakban van. Eljött hát az ideje az áttűzdelésének. Bármennyire is igyekeztem kevesebb fajta paradicsomot palántázni és mindenből kevesebb magot vetni, mint tavaly, azért csak sikerült tizenkét fajtát produkálni, és persze kell egy-két cserép tartalék palánta is mindből, ha esetleg néhány tönkremenne kiültetésig... úgyhogy most már tényleg alig bírtam elfériszteni őket.
Magát a tűzdelést ugyanúgy csináltam, mint legutóbb a paprikák esetében, azzal az enyhe különbséggel, hogy a paradicsomokat teljes nyugalommal ültettem egészen mélyre. A paprikamagoncokat is jóval mélyebbre szoktam ültetni az eredetinél, ha nyurgulósak - a paradicsomnak viszont kifejezetten az a jó, ha mélyre tűzdeli át az ember, akár egészen a sziklevélig földbe kerülhet - a szárán később végig gyökereket fog növeszteni.
A kicserepezett palántákat kénytelen voltam két szintre elhelyezni: szétszedtem egy tologatós konyhai műanyag emeletes kosarat (amit már úgysem használunk rendeltetés szerint egy ideje, hanem Babó szokta tologatni és borogatni), és annak két emeletét tettem fel a világos sarok asztalára. Tartok tőle, hogy az alsó szint túl árnyékos lesz - nem tudok majd mást csinálni, mint időnként megcserélni a kettőt.

1 megjegyzés:

  1. Hurrá örülök, hogy ráakadtam a blogodra.
    palántákkal én is vagyok, mindig sok sikerül de aztán elajándékozom. A főzőrész is nagyon tetszik, évek óta készölök csinálni egyet, de még nincs gépem képeket csinálni, mert azt látom nagyon szeretik a sok fotót, vagy csak én?
    Még jeletkezem. üdv. Zentai Zsóka zenerzsok53 kukac gmailpontcom

    VálaszTörlés