Analytics

2012. augusztus 10., péntek

Köleses rakott zöldbab

Megint egy tepsis, rakott egytálétel. Hűvösebb nyári napokra ideális. Sárga zöldbabot használtam hozzá, de bármilyen fajta megteszi. A tömegét - az alsó réteget - ezúttal köles adta, ami nagyon kellemesnek bizonyult ebben a rakott ételben. A tetejére egy kis tofuval gazdagított, magyaros fűszerezésű zöldbab került, legfelülre pedig tejföl és reszelt sajt.

Hozzávalók

  • egy pohár köles
  • két pohár víz
  • 60-70 dkg zöldbab
  • 3 evőkanál olaj
  • 2 kisebb fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 3 babérlevél
  • 10 dkg tofu
  • 1 teáskanál füstölt paprika
  • 1 teáskanál édesnemes pirospaprika
  • 1 teáskanál szárított oregano
  • 1 csapott mokkáskanál feketebors
  • 1 evőkanál szójaszósz
  • kb. másfél deci sűrítetlen paradicsompüré
  • kb. másfél deci tejföl
  • kb. 10 deka reszelt sajt

Elkészítés

A kölest dupla mennyiségű vízben egy kis sóval puhára főztem. A zöldbabot megtisztítva és kb. kétcentis darabokra vágva bő, enyhén sós vízben puhára, de nem vajpuhára főztem, majd félretettem. (Valójában egy kiló zöldbabbal indultam; a főzővízből és a benne hagyott babból leves lett, a kiszedett bab pedig ment a rakottasba.)
Olajon pirítani kezdtem a kockákra vágott hagymát a babérlevéllel. Amikor a hagyma megüvegesedett, hozzákevertem a fokhagymát is, majd egy-két perc múlva a paprikákat. (Valójában több hagymát és paprikát használtam, és ezen a ponton a levesnek félretett babba és főzőlébe kanalaztam át ennek a hagymás-paprikás alapnak egy részét.) Pár keverés után belemorzsoltam a tofut, és még kb. 3 percig pirítottam az egészet együtt. Ezután nyakon öntöttem egy kis szójaszósszal (elhagyható, de az umami kedvéért jót tett neki) és a paradicsompürével. Hozzáadtam az oreganót és a borsot, majd sűrűn keverve besűrítettem (kb. még három perc). Ebbe a kotyvalékba belekevertem a félretett zöldbabott, és a tűzről levéve félretettem.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy teflonos tepsit kikentem egy is olajjal, majd az alján szétterítettem a kölest. Erre jött a fűszeres zöldbab, amit elsimítottam és lenyomkodtam.
A tetejére tejfölt kentem, majd megszórtam reszelt sajttal. A felforrósodott sütőbe beletéve 35-40 percet sütöttem, az utolsó 10 percben grillezésre kapcsolva a sütőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése