Analytics

2012. augusztus 19., vasárnap

Melegszendvics karemellizált hagymával, aszalt paradicsommal és cheddarral

Adott volt egy hűvös nyári este, amikor sok maradék kenyerünk volt, amit nagyon ideje volt már elpusztítani. A legtermészetesebb megoldás: melegszendvics. No de mit tegyünk rá? A szokásos soksajtkrémes melegszendvicsemhez nem voltak hozzávalók, sőt, semmilyen gagyisajt nem volt itthon, csak cheddar - bár az olcsó fajtából. Ki kéne találni valami kutyulmányt még hozzá, nem sok friss étel van itthon: legyen karamellizált hagyma. Az eredmény: fantasztikusan finom, dekadens melegszendvics. Olcsónak nem mondanám, de azért nem is vészesen drága - nagyon ajánlom kipróbálásra, nálunk biztos, hogy visszatérő tétel lesz a menün.

Hozzávalók

  • 3 kis-közepes fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál vaj
  • 3-4 evőkanál olivaolaj
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • 1 mokkáskanál cukor
  • egy csipet bors
  • egy csipet só
  • 8-10 szelet olajban eltett aszalt paradicsom
  • egy jó evőkanál tejföl
  • kb. 20 dkg olcsó cheddar sajt
  • kb. 10 kisebb szelet kenyér

Elkészítés

A hagymát vékony (2 mm), lehetőleg egyenletes vastagságú negyedkörökre szeleteltem. Az olajban felolvasztottam a vajat egy magasabb oldalú serpenyőben, és közepes lángon párolni-pirítani kezdtem benne a hagymát. A hagyma után a fokhagymát is felszeleteltem, és azt is hozzáadtam. Amikor a hagyma megüvegesedett (3-4 perc), a lángot levettem kicsire, és amikor sárgulni kezdett (még 3-4 perc), megízesítettem egy kis cukorral és balzsamecettel. További 4-5 percen át pirítottam, amíg szépen megbarnult (ez a lángod és a serpenyőd tulajdonságaitól függően több is lehet; kevesebb lehetőleg ne legyen). Közben az aszalt paradicsomot az olajból kivéve durván felkockáztam. A kész karamellizált hagymát sóval, borssal és az aszalt paradicsommal együtt egy tálba tettem, és botmixerrel némileg összepépesítettem. Tettem hozzá annyi tejfölt, hogy krémszerű legyen. Nem kell homogénné turmixolni, de a hagyma egy részét pürésítve jól emulgeálni lehet a bőséges zsiradékot, ami különben csak tocsogna rajta.
A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A krémet összekevertem-passzíroztam a durvára reszelt sajttal, majd kenyérszeletekre kentem. A melegszendvicset kb. 12 percen át sütöttem, aztán nyers uborkával bekebeleztük vacsorára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése