Analytics

2012. augusztus 29., szerda

Szójás cukkinipörkölt

Még a nyári cukkinidömping idején találtam ki ezt a ragut, amikor kínlódva igyekeztem új és új formában asztalra tenni a cukkinit. Nem állítom, hogy ez lett a legsikeresebb vagy legizgalmasabb eredménye a próbálkozásnak - de ez is egy lehetőség, és azért elég jóra sikeredett. Lényegében egy magyaros, tejfölös paprikást készítettem a cukkiniből, és egy kis szójagranulátummal tettem tartalmasabbá. Az utóbbi helyett egyaránt el tudnék képzelni morzsolt tofut és megpirított darálthúst annak, aki azt szereti. Kenyérrel ettük ebédre.

Hozzávalók

  • kb. egy kiló zsenge cukkini
  • egy közepes fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál füstölt paprika
  • 1/2 mokkáskanál őrölt csípőspaprika
  • 1 púpos evőkanál édesnemes paprika
  • 1/2 mokkáskanál szárított lestyán
  • 1/2 mokkáskanál feketebors
  • 1 mokkáskanál vegyes szárított zöldfűszer (bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, zsálya, vagy valami kész keverék)
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1 jó marék szójagranulátum
  • 1/2 evőkanál szójaszósz
  • 1 deci tejföl
  • 1 evőkanál liszt

Elkészítés

A cukkiniket kb. egy centis kockákra aprítottam fel. A szójagranulátumot beáztattam bő, sima vízbe. Olajon üvegesre dinszteltem a negyedkarikákra vágott hagymát, majd hozzáadtam a vékonyra szeletelt fokhagymát is. Fél perc után megszórtam bőségesen a pirospaprikákkal, majd gyors keverés után hozzáadtam a cukkinit: először egy maréknyit, amivel hamarjában összekevertem, hogy ne perzselődjön tovább a paprika, aztán a többit, amivel már óvatosabban kevergettem, mert igencsak megtöltötte az edényt.
A lángot nagyra véve pirítottam a cukkinit sűrűn keverve kb. 5 percig, amíg megüvegesedett, és itt-ott egy kis színt is kapott. Ekkor megsóztam, hozzáadtam a hátralevő fűszereket, a lecsorgatott, de ki nem nyomkodott szójagranulátumot, meg a szójaszószt is. Az utóbbi egyébként nyugodtan elhagyható, de egy pici umami jót tesz ennek a kajának. Még 4-5 percig főztem közepes lángon, továbbra is sűrűn keverve. Közben a lisztet elhabartam egy kevéske vízzel, a pépet belekevertem a tejfölbe, majd további vízzel önthetőre hígítottam. A csaknem készre főtt pörkölthöz hozzáadtam a habarást, az edénykéjét is kiöblítettem még egy kis vízzel, és azzal is felöntöttem a pörköltet - összesen annyi vízzel, hogy legyen egy kis leve, de ne folyós, hanem jó sűrű, krémszerű. Kóstolva beállítottam a sósságát, és egy-két perc összerotyogtatás után tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése