Analytics

2012. augusztus 6., hétfő

Nagyanyó babsalátája

Újabb gyorskaja, konzerv alapanyaggal. (Persze házilag főzött babból is elkészíthető.) Gyerekkoromban Nagyanyótól, vagyis anyai nagyanyámtól vette át a családunk ezt a receptet, és kifejezetten nyáron készítettük kint a nyaralóban. Sem főzést, sem sok mosogatást nem igényel, és nagyon kellemes a kánikulában.

Hozzávalók

  • két doboz konzerv fehérbab (dobozonként nettó 240 gramm; én a nagyszeműt szeretem, de régen apróból csináltuk)
  • kb. 2 deci tejföl (vagy, ahogy én most csináltam, fele joghurt)
  • egy kis fej lilahagyma
  • egy gerezd fokhagyma
  • egy csipet bors
  • egy csipet só
  • 1-2 evőkanál aprított petrezselyemzöld

Elkészítés

A babkonzerv levét leöntöttem, és át is öblítettem a babot. A hagymát vékony szeletekre vágtam, a fokhagymát szétnyomkodtam, és elkevertem a tejföllel-joghurttal és a fűszerekkel. Az öntetbe belekevertem a babot, a tetejét pedig megszórtam durvára vágott petrezselyemmel.
Ennyi a nagy főzés; kenyérrel fogyasztva komplett ebéd. A legjobb, ha állt egy-két órát, hogy a hagyma összeérjen a többivel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése