Analytics

2012. augusztus 14., kedd

Pasta aglio olio e peperoncino

Bár sokszor eszünk tésztát, és szeretjük a fokhagymát is meg az erőspaprikát is, mégsem főztem még soha ilyet. Ez az első kísérletem inkább csak megbolondított sajtostészta lett, mert az alább megadott mennyiséghez egy teljes csomag tésztát kevertem hozzá. Így a csípőssége ugyan rendben volt, de a fokhagyma és az olaj eléggé háttérbe vonult; reszelt sajttal (gagyival) és tejföllel tettük csúszósabbá és gazdagabbá. Legközelebb - mert mindenképpen lesz legközelebb - több olajat és jóval több fokhagymát használok ennyi tésztához, talán kicsit több csilit is.

Hozzávalók

  • 4-5 evőkanál olivaolaj (extraszűz)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nyers csilipaprika
  • egy pici csokor petrezselyem
  • 1 evőkanál citromlé
  • tészta (a fenti mennyiségekhez fél csomag száraztészta)

Elkészítés

A tésztát feltettem főni. Közben a fokhagymát nagyon finomra összevágtam, a csilit részben kimagoztam-kiereztem, és hajszálvékony karikára vágtam. A petrezselyem szárát durván összevagdostam, a levelét - külön - szintén összeaprítottam. Az olajat felforrósítottam egy wokban, majd beledobtam a paprikát, fokhagymát és petrezselyemszárat. Egy keverintés, majd a tüzet el is zártam, és még pár másodpercig kevergettem, hadd hűljön, meg ne égjen.
A megfőtt tésztát beleforgattam ebbe a fűszeres olajba, petrezselyemmel meghintve. Autentikus fogyasztásához forgácsolt parmezán vagy pecorino lenne jó, tejföl nélkül. De sajtostészta-variációként is finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése