Analytics

2010. május 17., hétfő

Pillanatszülte rizssaláta

A múltkori szág panír mellől megmaradt főtt, enyhén citromízű rizsből vacsorára gazdag saláta lett. Tettem bele, ami éppen akadt. Ettünk hozzá egy kis kenyeret is, de anélkül is finom és tartalmas lett volna. A ropogós retek, a pikáns saláta tökéletes kiegészítés volt a puha, hétköznapi rizshez. Még valami pirított magvakkal lehetett volna megszórni, hogy még izgalmasabb legyen.

Hozzávalók

  • hideg maradék rizs, kb. 2 pohár
  • kb. 10 deka vegyes sajt kis kockákra vágva
  • 2 szál zöldhagyma és 1 szál zöldfokhagyma feldarabolva
  • nagy marék salátalevél durvára szeletelve
  • 1 csomó retek kockákra vágva

Elkészítés

Szedtem a kertben, ami friss zöldség terem most. A retkünk már kicsit öreg, pudvásodik, de azért nem rossz. A zöldhagyma (és a lila zöldhagyma) meg a zöldfokhagyma gyönyörűen pompázik. És rengeteg mizunám van - ez egy másik távol-keleti levélzöldség, amivel most ismerkedem. A kép jobb felső régiójában látható; kicsit rucolára hasonlít a külleme is, meg az íze is (végtére is rokonok, a mizuna is mustárféle). Most, hogy már felmagzik, kissé csípős az íze, de így is remek; fiatalon még pompásabb volt, amolyan olajos, kissé avokádóra emlékeztető zamattal.
Elkutyultam egy kis tejfölt egy csipet fekete sóval (ettől majonézre hasonlító ízű szósz lesz belőle), kevés mustárral és egy kanál olivaolajjal. Megforgattam benne a zöldséget, összekevertem a rizsmaradékkal, és kész is volt a remek egytál-saláta. A mizuna virágaival díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése