Analytics

2010. május 28., péntek

Spagetti citromszósszal

Ez nem édesség, hanem ebéd. Azért is írtam a címbe úgy, hogy spagetti, nem pedig úgy, hogy tészta - mert a tészta sokaknak elsősorban édes tésztát jelent. Valójában serpentini volt, amit most ehhez a szószhoz főztem, de bármilyen alakú pasta megfelel. (És hogy miért nem pasta van a címben? Mert az olyan tudálékos.) Az ihletet a citromos tésztához Pioneer Woman receptje adta, amelyet a magam módján értelmeztem. Citrom, kakukkfű és fokhagyma - ez a kombináció nagyon rosszul nem sülhet el. Tésztaszószként kicsit meglepő, de remek, nyárias ízű étel lesz belőle.

Hozzávalók

  • 1 citrom
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 kis csomó kakukkfű
  • 1 kis csomó petrezselyem
  • kb. 5 dkg vaj
  • kb. 1/2 dl olaj (lehetőleg jó olivaolaj)
  • kb. 3 dl tejföl
  • 1 csomag (1/2 kg) tészta
  • reszelt sajt ízlés szerint

Elkészítés

A tésztát felteszem főzni. Közben a vajat és az olajat lassú tűzön felmelegítem. (Ha mindezt egy jó nagy wokban vagy lábasban teszem, akkor a végén mindjárt itt lehet a szószt összekeverni a tésztával.) A finomra vágott vagy fokhagymanyomón átnyomott fokhagymát kb. 1 percig pirítom benne (kis lángon), majd hozzáadom a kakukkfüvet és a citrom lereszelt héját. Párat keverek rajta, aztán beleöntöm a tejfölt, nagyobbra veszem a lángot, megsózom, és addig melegítem, amíg épp csak egy-két buborék megjelenik, és forrni készül. Ekkor elzárom, és hozzákeverem a citrom kinyomott levét. Végül megszórom durvára vágott petrezselyemzölddel.

A kifőtt tésztát beleforgatom a szószba (vagy tányérra szedem, és kanalazok rá szószt). A tányéron meghintem reszelt sajttal. Az eredeti recept ezután még az egészet sütőben összesütötte - ez is jó, de én nem szoktam bajlódni vele. A maradék viszont kifejezetten kínálkozott, hogy sütőben melegítsem meg: megkentem még egy kis tejföllel, aztán szórtam rá sajtot, és megforrósítottam.
A sajt ideális esetben persze parmezán kéne, hogy legyen - nálunk ilyen ritkán kerül az asztalra; trappistával is nagyon jó volt a tészta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése