Analytics

2011. június 2., csütörtök

Indiai krumplifőzelék zöldborsóval

Itt van egy újabb példája az egyszerű indiai konyhának. Akár zöldborsó nélkül is el lehetne készíteni, és akkor tulajdonképpen a magyar paprikás krumpli némileg megbolondított, fűszeresebb rokonát kapnánk - ezért aztán ez az étel is alkalmas arra, hogy az indiai konyhától idegenkedőkkel megszerettessük ezt az ízvilágot. Amúgy pedig kellemes, testet-lelket tápláló vacsora, ami előkészítéssel együtt tokkal-vonóval legfeljebb 40 perc alatt megfőzhető, és ezalatt nem is kell végig mellette állni.

Hozzávalók

  • kb. 75 dkg krumpli
  • kb. 25 dkg mirelit zöldborsó
  • 2 nagyobb fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • diónyi darab friss gyömbér
  • 5-6 evőkanál olaj
  • 2 mokkáskanál egész római kömény
  • 1 evőkanál fehér mustármag
  • 1 darabka fahéj
  • 1 mokkáskanál durvára tört száraz csilipaprika
  • 1 teáskanál kurkuma
  • kb. 1 dl sűrítetlen paradicsompüré
  • víz
  • (tálaláshoz tejföl vagy joghurt, ha nem a vegánság a cél)

Elkészítés

A krumplit kb. 2 centis kockákra vágtam, és az egyik fej hagymát is felszeleteltem durva kockaszerű darabokra. Wok formájú teflonos serpenyőben olajat forrósítottam, beleszórtam a fele római köményt, majd fél perc múlva a hagymát, és kb. egy perccel később a krumplit. Nagy lángon, időnként kevergetve pirítottam, amíg a krumpli némi színt kapott, a hagyma pedig itt-ott barnulni kezdett. (Ha gyorsaságra törekszel, ezt a lépést ki is lehet hagyni, és helyette kicsit tovább főzni a később beletett nyers krumplit - de így finomabb lesz az íze.)
A hagymás krumplit kiszedve félretettem; a maradék olajat kipótoltam még egy kicsivel, és beleszórtam a mustármagot, a csilit és a fahéjat. Amikor a mustár kipattogott, hozzáadtam a finomra vágott fokhagymát, gyömbért és másik vöröshagymát. Egy perc után a lángot kicsire vettem alatta, és időnként megkeverve lassú tűzön pirítottam-pároltam 5-6 percen át.
Ekkor hozzáadtam a kurkumát, elkevertem, beleadtam a paradicsompürét, és közepes lángon, sűrűn keverve főztem, amíg a paradicsom besűrűsödött, megsötétedett, elvált az olajtól, és sülni kezdett.
Ekkor visszatettem az edénybe a félretett elősütött hagymás krumplit és a kiolvasztott mirelit borsót, aztán felöntöttem egy jó adag vízzel, amennyi bőven ellepte (sacc 2 liter).
Megsóztam, nagy lángon felforraltam, aztán fedő alatt főztem még úgy 7-8 percen át, amíg a krumpli teljesen megpuhult. Pár krumplikockát szét is passzíroztam, hogy sűrűbb legyen a leve (de krumplifajtától függően ez szükségtelen lehet). Vacsorára szokásunkhoz híven tejföllel gazdagítottam; sima kenyeret ettünk hozzá

3 megjegyzés: