Analytics

2011. július 26., kedd

Márványsajtos pesto

A nyári kert egyik legremekebb ajándéka a bazsalikom. Persze erről lehetne vitatkozni - mindenesetre nem állok neki rangsort állítani (de a paradicsomot tenném a legelejére). Bazsalikom - fűszernek, amikor kevesebb van, pestónak, ha éppen többet lehet vagy kell szüretelni. Ebben a mostani pestóban a drága fenyőmandula helyet olcsó napraforgómagot használtam, és karakteres (de nem túl érett) márványsajtot használtam parmezán-jellegű sajt helyett.

Hozzávalók

  • egy jó csokor bazsalikom
  • kb. 5 deka márványsajt
  • 2 evőkanál napraforgómag
  • kb. 1 deci olivaolaj
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 mokkáskanál só

Elkészítés

A bazsalikomot megmostam, és a leveleket letépkedtem a száráról, a szárból csak a puha hajtáscsúcsokat hagytam meg. (A virág viszont jöhet, ha van - csak le kell húzni a virágokat/bimbókat a virágzatban lévő kemény szárdarabról.) A napraforgómagot egy kis edényben 2-3 percet pirítottam, amíg egy kis színe lett és illatozni kezdett. A hozzávalókat edénybe pakoltam (a sajtot morzsolva, a fokhagymát durva szeletekre vágva) és botmixerrel simára pépesítettem.
Főtt tésztával ettük, tejföllel és reszelt sajttal kiegészítve. (Lehetett volna még a tészta főzővizéből locsolni rá valamennyit, mert kissé száraz lett - de folyton elfelejtek félretenni a főzővízből, amikor leszűröm a tésztát...)
Másnap a maradékot úgy készítettem el, hogy némi  olajon nagyon nagy lángon megpirítottam egy szeletelt hagymát, valamint szeletekre vágott bébicukkinit és bébikukoricát. Ehhez adtam hozzá a megmaradt pestós tésztát, majd felöntöttem még tejföllel, vízzel. Ott a tűzön kevertem bele reszelt sajtot is, utánsóztam, és összemelegítettem. Ezt a dús tésztát ettük ebédre kenyérrel kipótolva. (Nem maradt annyi, hogy elég lett volna enélkül - ezért a gazdag szósz és a kiegészítő zöldségek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése