Analytics

2013. május 26., vasárnap

Dél-indiai fantázia hüvelyesekkel, krumplival és spenóttal

Ez egy amolyan mindent bele kaja, aminek az volt a lényege, hogy egyszerű hozzávalókból rafinált fűszerezéssel kevés idő alatt valami finomat és laktatót készítsek. A laktatóságot az segítette elő, hogy konzerv babbal és konzerv csicseriborsóval is dúsítottam - persze ezek bármelyike elhagyható, behelyettesíthető egymással vagy más hüvelyessel, és persze frissen főtt is lehet. Az egzotikusabb fűszereket nyilván nem sokan tartják otthon, de hát lehet itt is kreatívkodni.

Hozzávalók

  • 2 nagyobb szem krumpli
  • kb. fél kiló friss spenót
  • 1 konzerv vörösbab
  • 1 konzerv csicseriborsó
  • 4-5 evőkanál olaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • diónyi darab gyömbér
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál római kömény
  • 1 mokkáskanál durvára tört száraz csili
  • 1 evőkanál fekete mustármag
  • késhegynyi asafoetida
  • kb. 20 szárított karilevél
  • 1 mokkáskanál lepkeszegmag
  • kb. 2 deci (fél konzerv) paradicsomlében eltett paradicsomkocka
  • kb. 10 deka kókuszkrém
  • víz

Elkészítés

Mielőtt nekikezdenék a receptnek, pár szó a kókuszkrémről. Ez egy keleti fűszerboltban beszerezhető feldolgozott kókusztermék, ami nem azonos a konyhológián már többször szerepelt kókusztejszín nevű cuccal. A kókuszkrém jóval sűrűbb, szobahőmérsékleten szilárd állagú valami, amit kis téglákban árulnak. Az íze nem annyira friss, mint a kókusztejszíné vagy a kókusztejé, de határozottan  frissebb a kókuszreszelékénél. Ettől persze meg lehet próbálni bármelyikkel helyettesíteni...
Először is bő olajat löttyintettem egy teflonbevonatos wok aljára, felforrósítottam, majd beleszórtam a mintegy kétcentis kockákra vágott krumplit. Meghintettem római köménnyel és tört csilivel, majd 5-6 percig - időnként megkeverve - nagy lángon pirítottam. Ezalatt a krumplikockák itt-ott megsültek, de még nem puhultak teljesen át. A háromnegyedig kész krumplit kiszedtem és félretettem.
A serpenyő alján maradt forró olajba beleszórtam a mustármagot, majd ahogy ez pattogni kezdett, hozzáadtam az asafoetidát és a karileveleket is. Pár másodperces keverés után gyorsan követte a fűszereket a középfinomra vágott hagyma. Amikor a hagyma megüvegesedett, hozzáadtam a finomra felmetélt gyömbért és fokhagymát is.
A nyersfűszereket addig pirítottam kis lángon, amíg a hagyma szépen megsárgult, megfonnyadt. Utána nyakon öntöttem paradicsomkonzervvel, megfűszereztem még egy kis lepkeszegmaggal, majd közepes lángon, gyakori kevergetés mellett addig főztem, amíg a paradicsom az olajtól elválva sülni kezdett. Hozzáadtam a kókuszkrémet, egy kis (kb. 2 deci) vizet meg egy kis (talán egy mokkáskanál) sót; a kókuszkrémet szétmállasztottam a szószban, majd beledobáltam a félretett krumplit. Amikor minden jól átforrósodott, beleszórtam a durvára vágott spenótot is.
Ahogy a spenót összeesett, jöttek utána a leöblített konzerv hüvelyesek. Az egészet összeforraltam, vízzel beállítottam a szósz sűrűségét (tetszés szerint), kóstolva utánsóztam, és már kész is volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése