Analytics

2013. március 31., vasárnap

Márványsajtos tészta

Egy egészen egyszerű tésztaétel, amit egy öregedő darab márványsajt hívott elő. Különösebb magyaráznivaló nincs is rajta - bármikor gyorsan elkészíthető, nincs benne semmi rendkívüli, de finom és nem teljesen hétköznapi.

Hozzávalók

  • egy csomag száraztészta (fél kiló)
  • 2-3 evőkanál olaj a tésztára
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 4 deci tej
  • egy kis zöldségalaplé vagy vegyes zöldségszárítmány
  • 1 csapott mokkáskanál fehérbors
  • kb. 15 dkg márványsajt
  • 2 deci tejföl
  • tálaláshoz: olajbogyó

Elkészítés

A tésztát bő sós vízben megfőztem, a végén pedig leszűrtem és olajba forgattam. Amíg a tészta vize felforrt, meg a tészta készre főtt, elkészítettem a szószt.
Ehhez egy teflonos edényben az olajon halványsárgára pirítottam a lisztet. Fokhagymanyomóval belepréseltem a fokhagymát (finomra össze is lehet persze vágni helyette), majd fél perc pirítás után felöntöttem a fokozatosan adagolt tejjel, és gyorsan, folyamatosan simára kevertem. Megízesítettem egy kis (egy jégkockányi) fagyasztott zöldséges alaplével meg fehérborssal. Amikor felforrt és újra besűrűsödött (folyósra készítettem, nem masszaállagúra), belekevertem a tejfölt és a szétmorzsolt márványsajtot, és még 2-3 percig kevergettem, hogy a sajt minél jobban felolvadjon benne.
A tányéron a tésztára szedtem a szószt, és egy kis olajbogyót ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése