Analytics

2013. április 20., szombat

Sült brokkoli sajtszósszal

Amint a múltkor a kelbimbó kapcsán is megjegyeztem, a káposztafélék ízének nagyon jót tesz, ha nem csak megfőzzük, hanem magasabb hőmérsékleten sütjük őket. Igaz ez a brokkolira is, ami egy kis olajba forgatva, aztán tepsiben kisütve egészen remek csemege tud lenni. Főfogásnak azért kicsit sovány, ezért arra gondoltam, készítek hozzá egy kis sajtos szószt, amitől tartalmasabb lesz.

Hozzávalók

  • kb. 1 kiló brokkoli
  • 3-4 evőkanál olivaolaj
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 mokkáskanál fokhagymagranulátum
  • 1/2 mokkáskanál feketebors
  • 1/2 mokkáskanál őrölt római kömény
A szószhoz
  • kb. 10 deka olcsó sajt
  • kb. 5 deka márványsajt
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 deci tejföl
  • 2 púpos evőkanál kukoricaliszt
  • 3-4 deci víz
  • 1/2 mokkáskanál fehérbors

Elkészítés

A brokkolit rózsákra törve-vágva bevizeztem, és lefedett edényben mikróban egy kicsit megpároltam: 5-6 percet adtam neki legnagyobb fokozaton, közben egyszer kivéve és átforgatva. Utána megöntöztem egy kis olivaolajjal, megszórtam a felsorolt fűszerekkel, jól összeforgattam, aztán szétterítettem egy tepsiben. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütöttem, 15 perc után itt is átforgatva.
Időközben elkészítettem a sajtszószt. Ehhez egy teflonos lábosban feltettem melegedni az olajat, a sajtokat és a tejfölt. Amikor a sajt teljesen felolvadt (a márványsajt kis penészrögeitől eltekintve), belekevertem a vízben elhabart kukoricalisztet is. Még egyszer felforraltam, hogy a szósz besűrűsödjön, és a hideg vízzel való találkozás után a sajt újra homogénre olvadjon benne. Közben megfűszereztem egy kis fehérborssal.
A szószt még a tepsiben a brokkolira öntöttem, megforgattam benne, aztán sima főtt rizzsel megettük ebédre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése