Analytics

2013. április 25., csütörtök

Zöldséges tócsi parmezánnal

Gondoltam, megint készítek valami varációt a tócsitémára a klasszikus verzió meg a tavalyi távol-keleti hangulatú variáció után. Ez most némi olaszos zöngét kapott a belekevert parmezántól; emellett mirelit zöldségekkel gazdagítottam, és a klasszikus változatommal ellentétben tojást is tettem bele, hogy jobban egyben maradjon.

Hozzávalók

  • 50-60 deka krumpli
  • 2 teáskanál só
  • 1 marék mirelit zöldborsó
  • 1 marék mirelit kukorica
  • kb. 3 deka reszelt parmezán(szerűség - nálam reszelve vett grana padano)
  • 1 tojás
  • kb. 10 deka finomliszt
  • 1 mokkáskanál feketebors
  • 1 teáskanál vegyes zöldfűszer
  • víz
  • sütéshez bő olaj
  • tálaláshoz fokhagymás tejföl

Elkészítés

A krumplit durvára lereszeltem, majd a sóval összekeverve pár percre félretettem, hogy eresszen egy kis levet. (Jobb lett volna vagy 15 percet hagyni neki, de siettem.) Utána megszórtam a liszttel, a fűszerekkel, a reszelt parmezánnal, beledobtam felengedés nélkül a fagyasztott zöldségeket, beleütöttem a tojást, majd kézzel összegyúrtam. Egy kis vizet is kellett hozzá tennem, hogy ne legyen túl száraz - de a sütés végére már a krumpliból a só hatására előjövő nedvességtől kicsit túl nedves, szétesős lett a massza. Szóval jobb, ha többet áll lesózás után.
A masszából gombócokat vettem ki, nedves tenyerem között szétlapítottam őket, majd bő, forró olajban - hármasával - aranysárgára sütöttem őket. A kész zöldséges tócsit természetesen fokhagymás tejföllel ettük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése