Analytics

2012. március 14., szerda

Gyors tonhalas tészta

Ez egy minden előzetes tervezés nélküli kaja: kellett gyorsan valami ebédet rittyenteni. Csupa olyan dolog van benne, ami a legtöbb kamrában és hűtőben megtalálható (jó, kapribogyó nálunk általában nincs, de most történetesen pont volt). Kitalálni két perc volt, megfőzni talán további húsz mindennel együtt. Finom volt, majdnem meg is ettük ketten a fél kiló tésztát (Babóval hárman, de ő összesen annyit evett, mint én egy falatra).

Hozzávalók

  • egy csomag száraztészta (valami darabos formájú, én most egy mezzi rigatoni nevű kivitelt főztem)
  • egy doboz olajos tonhal (nettó súly 140 gramm; jó a robbantott is, bár ez épp egy egész nagy darabokat tartalmazó konzerv volt)
  • egy nagyobb fej lilahagyma
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma
  • kb. 3 deci tejföl
  • kb. 1,5 deci víz
  • 1 jó evőkanál liszt
  • 2 evőkanál kapribogyó
  • jó csipet fehérbors
  • kb. 10 dkg reszelt sajt

Elkészítés

A tésztát feltettem főzni. Közben a halkonzerv olaján üvegesre pirítottam a hagymát, majd hozzáadtam a finomra vágott fokhagymát. Fél perc múlva hozzáadtam a tonhalat, majd némi kavargatás után felöntöttem a tejföllel. Kevéske vízben elhabartam a lisztet, majd hozzákevertem a további vizet, és az egészet a szószhoz öntöttem. Sűrűn kevergetve felforraltam, közben megborsoztam. Amikor felforrt és besűrűsödött, hozzáadtam a durván összevágott kapribogyót is. A tésztát a tányéron egy kis reszelt sajttal egészítettem ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése